D
E
A
R
,
A
M
N
H
Z
Q

sayang sayang Saturday, September 24, 2011

image
i'm happy with you, dear Aiman Haziq.


Dear Aiman,
bie belajar sesuatu harini. dan  harini bie tak nak cakap pasal kita. ni lebih kepada mengadu. mengadu ke? haaa entah la, sayang. bie pun tak tahu nak cakap macam mana. Tapi kan, dalam kehidupan, mesti je ade orang yang tak suka kita kan? mesti je ade orang benci kita, ade orang yang kutuk kutuk kita. i've been there and its hurt me badly. apa yang bie belajar, bie tak boleh nak buat semua orang happy. dan musuh bermusuh adalah satu perkara biasa dalam hidup. sebenarnya bie tak tahu nak buat apa kalau ada orang menjeling atau mengutuk atau buat apa-apa yang semacam signal yang dia tak suka bie. apa yang selalu bie buat, mendiamkan diri. dan kalau bie rasa yang bie ada buat salah, bie akan mintak maaf. tapi bie kadang2 musykil dengan perangai sesetengah orang yang dia mengutuk kawan sendiri. sayang faham tak? dia macam, depan orang tu dia tak kutuk, dia kawan macam biasa tapi belakang orang tu dia kutuk. haa macam tu la. kesian orang yang dikutuk tu. dan bie tahu ada orang yang buat macam tu jugak dekat bie. i don't know why but i have a really really good instinct. (and i'm good at guessing game.) perkara yang kedua yang bie belajar, tak perlu mengutuk dalam hidup. sebab nanti orang akan buat benda yang sama dekat kita. kita kutuk orang, macam la kita ni bagus sangat. haa ala-ala macam tu la. apa yang bie perlu buat kalau hadapi, perlu diam. diam dan berfikir. lebih baik dari cakap cakap tanpa fikir kan? 

semua orang buat kesalahan. dan semua orang patut diberi peluang kedua untuk menjadi lebih baik. kita tak perlu menghukum seseorang sebab kita hanya manusia biasa. kita tak ada hak pun nak hukum orang. 

baru bie tahu dah! post ini hanya satu bebelan bie untuk sayang :3 
k i love you. muah muah muah :*




9:47 AM

You're so irreplaceable

HE unite us together. Syukur Alhamdulillah i found you in my life.


All material © Farah Amira 2011.
Powered by Blogger.
Home
Follow